FAKRO service voor dakramen, zonwering en meer

Waar kunnen we je mee helpen?

Heb je een probleem met je FAKRO product? We helpen je er graag bij. Lees de informatie op deze pagina zorgvuldig door om te kijken bij wie je terecht kan met jouw servicevraag. 
 

Verkeerd of beschadigd product ontvangen


Als het FAKRO product dat je hebt aangekocht beschadigd uit een onbeschadigde verpakking komt, verwijzen we je graag naar het verkooppunt. Zij kunnen je verder helpen. 
 

Wat jammer dat je een ander FAKRO product hebt ontvangen dan je besteld hebt. Neem contact op met het verkooppunt om je bestelde product geleverd te krijgen en het huidige product te retourneren.
 

Als je niet tevreden bent met het FAKRO product dat je hebt gekocht en ontvangen, verwijzen we je graag naar het verkooppunt. Zij kunnen je verder helpen. 
 

 

Defect, lekkage of instellen lukt niet


Een lekkage rondom je dakraam wil je zo snel mogelijk verhelpen. In veel gevallen komt lekkage aan een dakraam voort uit een incorrecte montage. Om dit uit te sluiten vragen we je eerst het volgende te controleren:
 

  • Is het misschien condensvorming?
    Is het vochtgehalte in uw woning op peil en is het dakraam op de juiste manier gemonteerd en rondom geïsoleerd, dan ontstaat er geen condensvorming bij het FAKRO dakraam.
     
  • Was het dakraam volledig gesloten bij regen?
    Staat het dakraam open in een kierstand, dan kan het voorkomen dat er regenwater naar binnen komt. Zorg ervoor dat het dakraam volledig gesloten is. Ventileren kan via het geïntegreerde ventilatierooster bovenaan het dakraam.
     
  • Zijn de afwateringsgoten rondom je dakraam volledig schoon?
    Het kan zijn dat hier bladeren in liggen, waardoor het water niet goed weg kan. Controleer dit voor de zekerheid en maak het eventueel schoon met een borstel.
     
  • Bekijk hier de volledige checklist bij lekkage.


Heb je alles gecontroleerd en heeft het daar niet mee te maken? Dan verwijzen we je graag naar het montagebedrijf dat het dakraam gemonteerd heeft. Het is noodzakelijk dat zij de lekkage verhelpen.  


Heb je een dakraam of ander FAKRO product dat niet goed opent of sluit? Dan heeft dit in veel gevallen te maken met hoe het dakraam gemonteerd is in het dak. Hierdoor kan het voorkomen dat je het raam wat lastiger kan openen of sluiten.

We adviseren je om contact op te nemen met het montagebedrijf dat het product bij je gemonteerd heeft. Zij zijn verantwoordelijk voor een goede installatie van het dakraam.
 


Werkt je originele FAKRO zonwering niet meer? Het kan zijn dat dit met de montage te maken heeft. We adviseren je om in dit geval contact op te nemen met het montagebedrijf dat de zonwering gemonteerd heeft. Zij kunnen je verder helpen. 
 


Heb je een elektrische FAKRO product (Z-Wave of Solar) en is deze niet (meer) goed ingesteld voor bediening op afstand? Dan verwijzen we je graag naar het montagebedrijf dat het product gemonteerd heeft. Zij kunnen je helpen bij het instellen van het product of wanneer het product uit het netwerk is verwijderd.

Mocht je zelf willen proberen om het product (opnieuw) in te stellen, dan kan je ook terecht op ons YouTube kanaal

 

Productiefout


Werkt jouw FAKRO product niet goed meer? Daar gaan we je bij helpen. Vul het online service aanvraagformulier volledig in, zodat we weten hoe we het voor je kunnen oplossen.

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van.

Bekijk hier alvast waar je het productplaatje op jouw product kan vinden.
 


Zitten er kleine gaatjes in het doek van bijvoorbeeld je verduisterend rolgordijn (ARF) of een andere originele FAKRO zonwering? We sturen je een vervangend product toe. Vul hiervoor het online service aanvraagformulier in. 

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van.

 

 

Overig


Heb je een vraag over je FAKRO product en weet je niet zo goed waar je terecht kan? Vul dan het online service aanvraagformulier volledig in.

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van.