FAKRO service voor dakramen, zonwering en meer

Waar kunnen we u mee helpen?

Heeft u of uw klant een probleem met een FAKRO product? We helpen u en uw klant er graag bij. Lees de informatie op deze pagina zorgvuldig door om te kijken bij wie uw klant terecht kan met een servicevraag. Het kan zijn dat u uw klant het beste zelf kan helpen.
 


Als uw klant een ander FAKRO product geleverd heeft gekregen, dan verzoeken wij u vriendelijk om het verkeerd geleverde FAKRO product retour te nemen en uw klant het juiste product te (laten) leveren.

Gaat het om een standaard FAKRO product, dan kunt u het product (in ongeopende verpakking) retour sturen aan FAKRO Nederland. Bekijk hier de retourvoorwaarden en hoe u eventueel het product kunt retourneren. 
 


Is uw klant niet tevreden met het FAKRO product dat gekocht is, dan is het voor uw klant alleen mogelijk om deze bij u te retourneren (binnen de door uw onderneming gestelde retourvoorwaarden).

We leggen hieronder uit per verkooppunt wat de voorwaarden kunnen zijn:

  • Online verkooppunt
    Verkoopt u FAKRO producten vanuit een online shop, dan geldt er voor consumenten een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Ze mogen het product retourneren zonder daarbij een reden op te geven. U bent als online verkooppunt wettelijk verplicht het product retour te nemen. Gaat het om een standaard FAKRO product dat nog in de originele verpakking zit, dan kan het mogelijk zijn dat u het product kunt retourneren aan FAKRO Nederland bv. Bekijk hiervoor eerst de retourvoorwaarden.
     
  • Fysiek verkooppunt
    Verkoopt u FAKRO producten vanuit een fysieke winkel, dan gelden de retourvoorwaarden van uw onderneming. Neemt u het FAKRO product retour van de consument en valt het geretourneerde product binnen de FAKRO retourvoorwaarden, dan kan het mogelijk zijn dat u het product kunt retourneren aan FAKRO Nederland bv.

 


Uw klant heeft een lekkage bij het gemonteerde dakraam. Wij adviseren de klant om onderstaande punten na te gaan om te achterhalen of het om een lekkage gaat of waar de lekkage vandaan komt. Heeft het met geen van deze punten te maken, dan adviseren we de klant om contact op te nemen met het montagebedrijf dat het dakraam geïnstalleerd heeft. In de meeste gevallen heeft het te maken met de aansluiting van het dakraam in het dak.

De klant checkt het dakraam op het volgende:

  • Condensvorming
  • Of het dakraam volledig gesloten was bij regen
  • Of de afwateringsgoten rondom het dakraam volledig schoon waren

 


Heeft uw klant een dakraam of ander FAKRO product dat niet goed opent of sluit? Dan kan dit in veel gevallen te maken hebben met hoe het dakraam gemonteerd is. We adviseren de klant om contact op te nemen met het montagebedrijf dat het product gemonteerd heeft. Zij zijn verantwoordelijk voor een goede installatie van het dakraam.

 

Werkt de originele FAKRO zonwering bij uw klant niet meer? We adviseren uw klant dan om contact op te nemen met het montagebedrijf dat de zonwering gemonteerd heeft. Het kan zijn dat het te maken heeft met de montage van het product. 
 


Heeft uw klant een elektrisch FAKRO product (Z-Wave of Solar) en werkt bediening op afstand niet goed? Dan kan dit te maken hebben met de instelling van de afstandsbediening. We adviseren de klant om contact op te nemen met het montagebedrijf dat het product gemonteerd heeft. Zij kunnen helpen bij het instellen van het product of wanneer het product uit het netwerk is verwijderd.

Op ons YouTube kanaal leggen we in verschillende video's uit hoe de afstandsbediening (opnieuw) ingesteld kan worden.
 

 


Functioneert het FAKRO product van uw klant niet goed meer? Daar kan FAKRO mogelijk bij helpen. Vul het online service aanvraagformulier volledig in voor uw klant. Wij pakken het op en nemen binnen enkele werkdagen contact op voor het maken van een serviceafspraak.

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van of vraag uw klant dit alvast te doen.
 

Zitten er kleine gaatjes in het doek van bijvoorbeeld het verduisterende rolgordijn (ARF) of een andere originele FAKRO zonwering van uw klant? Dat gaan we verhelpen door een vervangend product toe te sturen. Vul hiervoor het online service aanvraagformulier voor uw klant in.

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van.
 

 


Heeft u een vraag over het FAKRO product van uw klant en hebben bovenstaande vragen geen antwoord gegeven hierop? Vul dan het online service aanvraagformulier volledig in of laat dit door uw klant doen.

Belangrijke informatie
Het is belangrijk dat we alle benodigde gegevens van het defecte product hebben, zodat we bijvoorbeeld makkelijk en snel de juiste onderdelen kunnen bestellen. Deze gegevens staan allemaal op het productplaatje dat op elk FAKRO product zit. Maak hier alvast een foto van.